Stáčírna je vybavena nejmodernějším zařízením pro plnění plechovek o objemu 0,33 litru, 0,44 litru a 0,5 litru. Umožní také balení plechovek v mnoha praktických a uživatelsky komfortních skupinových balení do fólie. Nejdůležitějším prvkem technologického celku je plnící monoblok s využitím volumetrického plnění pracující v aseptickém prostředí. Linka má nominální hodinový výkon plniče piva 16.800 kusů plechovek. Dodavatelem strojní technologie je německá firma KHS GmbH a dodavatelem stavební části společnost Porr a.s.
"Stáčírna plechovek patří mezi naše nejdůležitější investice v posledních letech. Prodej piva v plechovkách nám výrazně roste a očekáváme, že i do budoucna se bude poptávka po pivu v tomto obalu zvyšovat," uvedl ředitel. Loni Budvar prodal v plechovkách přes 74.000 hektolitrů piva, asi 75 procent směřovalo na export, největší objemy do Rakouska, Švýcarska, Německa a Kanady.
Díky vlastní stáčírně bude pivovar podle Bočka schopen rychleji reagovat na požadavky zákazníků, výrazně rozšíří sortiment skupinových balení a v plechovkách začne prodávat i další druhy piva. Vznikne sedm pracovních míst. V současné době nabízí Budějovický Budvar v plechovkách pouze světlý ležák, výčepní pivo a nealkoholické pivo. Rychlá reakce na změny v poptávce a rozšíření sortimentu by do budoucna měly přinést další zvýšení prodejů piva v plechovkách.
Budějovický Budvar loni uvařil 1,34 milionu hektolitrů piva, což je o dvě procenta meziročně více. Vyvezl nejvíce piva ve své 117 let dlouhé historii. K zákazníkům v 58 státech ho putovalo 657.000 hektolitrů. Celkové tržby pivovaru loni vzrostly o pět procent na 2,1 miliardy korun. Plechovkové pivo začal Budvar vyrábět v roce 1973. Pokus o stáčení piva do plechovek přímo v pivovaru však narážel na technické problémy a dopadl nakonec neúspěšně. Krátce pivo plnil do plechu na Slovensku, v poslední době ve Vídni.
Podle Českého svazu pivovarů a sladoven se v Česku mezi lety 2009 a 2010 změnil poměr baleného a sudového piva. Prodeje piva v láhvích a plechovkách činí více než polovinu prodaného piva a vytlačuje pivo sudové. "Podíl plechovkového piva na výstavu českých pivovarů v roce 2011 byl asi šest procent, čísla za rok 2012 budou známá v polovině března," řekl ČTK předseda Českého svazu pivovarů a sladoven František Šámal. Spotřeba piva v Česku loni zřejmě klesla, a tak není jisté, zda růst plechovkového piva nepohltil růst prodeje piva v pet lahvích. "Pro levnější druhy piva, třeba pro výčepní, je výhodnější petka, a pro prémiové nebo superprémiové pivo, jako je Budvar, je výhodnější plechovka," dodal.
zdroj: ČTK