ŘSD podalo kasační stížnost na zastavení stavby obchvatu Tábora

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podalo kasační stížnost k Nejvyššímu správním soudu kvůli verdiktu o zastavení stavby obchvatu Tábora na D3. Nesouhlasí s rozhodnutím pražského soudu, který nařídil zastavit stavbu kvůli stížnosti provozovatelů motocentra poblíž dálnice. ŘSD to včera uvedlo na svém webu. 

Celý spor podle ministerstva dopravy vznikl kvůli tomu, že k motocentru a na pozemky bylo pouze právo dočasného sjezdu na obchvat. Majitelé nemovitosti ale říkají, že by měli mít právo trvalého přístupu. Podle ministerstva zastavení opravy obchvatu způsobilo chybné rozhodnutí táborského stavebního úřadu. Úřad je naopak toho názoru, že nepochybil, ale k možnému udělení práva trvalého přístupu se zatím nevyjádřil. Jde o jedinou přístupovou cestu k motocentru. 
    
Jeho majitelé požadují nový sjezd k motocentru, nebo odškodnění, protože jinak by se obchod ocitl bez přístupové cesty. "Řadu let zažíváme neustálou šikanu ze strany ministerstva dopravy. Před pár dny jsme na ministerstvo poslali stanovisko k celé situaci a čekáme na vyjádření. Pokud z ministerstva nepřijde žádná reakce, podáme kvůli celému sporu žalobu," řekl ČTK jeden z majitelů motocentra Pavel Bratránek. Podle něj bude společně s dalším vlastníkem, kterým je jeho bratr, s právníky konzultovat, na koho přímo by mělo trestní oznámení mířit. Nevyloučil ani to, že žaloba bude na ministerstvo dopravy. 
    
ŘSD stále stojí za tím, že v celé kauze nechybovalo. Podle něj objekt motocentra získal povolení jako dočasná stavba. A to prý platí i o komunikaci, z níž se z obchvatu k motocentru přijíždí. "Neméně podstatnou skutečností je to, že příslušná ustanovení o pozemních komunikacích, jimiž je vázáno i ŘSD ČR, neumožňují přímo na dálnici nebo rychlostní komunikaci napojovat vůbec žádné stavby," stojí v prohlášení ŘSD. 
    
Táborský obchvat na D3 se opravuje už několik měsíců. "Zastavení stavby samozřejmě oddaluje dokončení plnohodnotného dálničního spojení v celém úseku mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Obchvat je nyní průjezdný jen pro jeden pruh v každém směru. Výrazně to komplikuje i dopravu v některých čtvrtí Tábora. 
    
Stavba dálnice D3, na níž se opravovaný obchvat nachází, je problematická. První úsek byl otevřený před 20 lety. Komunikace má v budoucnosti spojovat Prahu s rakouskými hranicemi a měřit přibližně 180 kilometrů. Zatímco rakouská strana je připravena na napojení této dálnice, D3 v České republice vede jen mezi Meznem a Veselím nad Lužnicím v celkové délce 42 kilometrů. Další úseky v Jihočeském kraji se staví, ve středních Čechách se však budování dálnice komplikuje. Kraj chce podat Nejvyššímu soudu kasační stížnost proti rozhodnutí krajského soudu, který zrušil návrh středočeského úseku dálnice. 
 
zdroj: ČTK