Tržby Fruko-Schulz vzrostly meziročně o 40 procent

Jeden z největších výrobců lihovin v tuzemsku Fruko-Schulz se dostává do formy, ve které byl před pandemií Covid. Loňské tržby jindřichohradecké likérky se po výrazném propadu za rok 2020 přiblížily tržbám z roku 2019 a v oblasti odbytu výrobků v zahraničí je dokonce přibližně o 5,3 procenta překonaly. Meziročně přitom vzrostly o 40 procent.

„Pokud do výsledků za loňský rok započítáme pokles tržeb za prodej alkoholu v restauracích, jejichž provoz vláda svými opatřeními stále omezovala, musíme mluvit o úspěchu,“ uvedl ředitel Fruko-Schulz Josef Nejedlý.

Loňské tržby likérky za vlastní výrobky dosáhly takřka 153 milionů korun, což je o 40 procent více než v roce 2020, kdy to bylo 109 milionů korun. V porovnání s rokem 2019 byly sice loňské tržby o 7 procent nižší, ale v oblasti vývozu naopak o 5,3 procenta vzrostly. Vyšší jsou také v porovnání s rokem 2018, a to o 13 procent.

„Výpadek na tuzemském trhu se nám podařilo částečně kompenzovat novými výrobky. Obrovský zájem v maloobchodech vzbudil zejména náš IbalGin, hospodské jsme zase potěšili Čertem. A více jsme se zaměřili na zahraniční odběratele,“ řekl Josef Nejedlý.

Zatímco v zahraničí jdou nejvíce na odbyt likéry z Jindřichova Hradce, nosným sortimentem domácího trhu je Tuzemák. Vloni se ho prodalo 2,1 milionu litrů, což je o 60 procent více oproti roku 2020. „Za to, že se nám po roce 2020 daří dostat opět do formy, vděčíme na jedné straně našim zaměstnancům, kteří odvádějí skvělou práci, na straně druhé věrným i novým zákazníkům,“ dodal ředitel Fruko-Schulz.