Do železnice na jihu Čech půjde letos 1,6 miliardy korun

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) loni na jihu Čech investovala do modernizace přibližně 300 milionů korun. Letos to bude zhruba 1,6 miliardy korun. Pokračovat bude modernizace IV. železničního koridoru v úseku České Budějovice - Nemanice, zlepší se podmínky v úseku Horusice - Veselí nad Lužnicí a také mezi Táborem a Sudoměřicemi u Tábora. ČTK to řekl mluvčí SŽDC Pavel Tesař. Všechny stavby jsou financovány v rámci operačního programu Doprava a z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. 

Modernizace úseku České Budějovice - Nemanice I začala v únoru 2011 a skončí v lednu příštího roku. Loni se tam investovalo 224 milionů korun. Stavba zahrnuje rekonstrukci železniční stanice České Budějovice, ve které se zřizují bezbariérové přístupy a zvýšená nástupiště pro snadnější výstup a nástup. Budou instalovány nové informační a navigační systémy. 

"Uspořádání výhybek v severní části železniční stanice České Budějovice umožní v hlavních kolejích zvýšit traťovou rychlost na 100 kilometrů v hodině, v navazujících úsecích se bude moci jezdit ještě rychleji," popsal Tesař. 
    
V dubnu by měla být zahájena druhá část projektu modernizace trati Ševětín - Veselí nad Lužnicí, a to v úseku Horusice - Veselí nad Lužnicí. Nyní běží výběrové řízení na zhotovitele stavby, která by měla být ukončená v lednu 2016. V rámci stavby bude mimo jiné kompletně přestavěna frekventovaná stanice Veselí nad Lužnicí. 
    
"Dnešní výpravní budova v zastávce Veselí nad Lužnicí bude zdemolována, pro cestující se vybudují nová nástupiště a přístřešky. Přístup na obě nástupiště bude podchodem s rampami," popsal Tesař. Součástí stavby je nové přemostění řek Lužnice a Nežárky a také nadjezdy nad silnicemi. 
    
Na jaře by měla začít také modernizace trati Tábor - Sudoměřice u Tábora. Ta by měla být hotová do poloviny roku 2016. Přibude druhá kolej a změn se dočká mimo jiné železniční stanice Chotoviny. 
    
Po dokončení investic na IV. mezinárodním koridoru by lidé cestující na trati Praha - České Budějovice měli ušetřit zhruba hodinu času. Namísto 150 minut pojedou ve vlaku 90 minut. 
    
SŽDC plánuje na jihu Čech ještě dalších 11 menších staveb. 
 
zdroj: ČTK